Publicat el 22/04/2018

Fins no fa gaire, la majoria de la població no es banyava ni es dutxava cada dia. L’absència d’instal·lacions adequades i d’aigua corrent i calenta feia que banyar-se no estigués a l’abast de tothom ni fos possible cada dia.

Però en pocs anys la transformació ha estat completa, i la dutxa, més que no pas el bany, s’ha consagrat com una manera de començar el dia.

Dutxar-nos és l’hàbit d’higiene que en general tots fem diàriament, i normalment preferim fer-ho amb aigua calenta o tèbia, ja que ens resulta més relaxant. Però s’ha comprovat que l’aigua freda ofereix grans beneficis per a la nostra salut.

Aquest sistema de dutxa ha de ser gradual: començar amb aigua calenta (uns 3 minuts) i després anar canviant progressivament a freda, però seguint un ordre, és a dir, començant pels peus i continuant en sentit ascendent, fins al cap, alternant la graduació de l‘aigua; és important, però, acabar sempre amb aigua freda.

Si ens dutxem amb aigua freda de manera gradual, a poc a poc el cos s’anirà acostumant a la fredor i aleshores deixarà de ser una agonia per convertir-se en un hàbit saludable.

L’aigua freda pot resultar una teràpia molt efectiva per a les persones amb problemes circulatoris. El canvi de temperatura fa que l’organisme comenci a bombejar més sang cap als òrgans i els teixits interns; en conseqüència, en tenir millor flux sanguini, els òrgans seran molt més efectius en els seus objectius, portant més oxigen i nutrients a totes i cadascuna de les cèl·lules que componen el nostre organisme. Un raig d’aigua freda als peus i resseguint les cames fa que les venes es contreguin i s’activi la circulació sanguínia. També s’aconseguirà evitar l’aparició de varius o reduir-les visiblement. Hi ha experts que asseguren que són molts els beneficis de dutxar-se amb aigua freda, a més d’enfortir la salut i revitalitzar i refrescar el cos.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari