Publicat el 04/10/2018

Si es tenen en compte les vendes dels principals mercats europeus, i especialment al nostre, a l’hora d’adquirir un cotxe nou la demanda dels vehicles moguts per motors dièsel ha estat superior en els tres últims anys, però ara s’està invertint la tendència.

Actualment els motors de gasolina tornen a augmentar la seva presència, sobretot entre els cotxes de segments inferiors. Gairebé tots els models urbans que es venen ja estan moguts per motors de gasolina o elèctrics, tot i que la presència d’aquests últims segueix sent insignificant.

És evident que el dièsel comença a perdre el seu lloc de prestigi en el mercat nacional. Només un 26 % creu que el seu pròxim cotxe serà dièsel, davant del 61% que pensava el mateix fa uns anys. Pel que fa a la gasolina, el 37 % dels enquestats tenen clar que aquesta és la seva opció, tot i que hi ha diferències depenent de l’edat dels consumidors. Entre els més joves (de 18 a 24 anys), un 73,1 % es decanta per la gasolina. Entre els conductors de més de 45 anys, només un 29,5 % prefereix aquest combustible.

L’estalvi en combustible i l’autonomia superior que proporciona un dièsel són clars arguments per inclinar la balança del seu costat, però un cotxe de gasolina d’última generació aporta valors diferencials que poden dur a escollir-lo. La decisió definitiva hauria de venir marcada per l’ús que es pensa donar al cotxe i el quilometratge que es preveu fer.

A més, el mercat ha viscut la incorporació d’altres tecnologies, com els vehicles híbrids que uneixen la gasolina amb l’electricitat o els automòbils elèctrics, menys contaminants; i en el cas dels elèctrics 100 %, amb l’establiment de l’etiqueta ‘eco’, que els permet moure’s per les grans ciutats en períodes limitats de circulació per contaminació extrema i estar exempts de la taxa d’aparcament en elles. Tot un ventall que en el futur caldrà tenir en compte.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
Servei de neteja Pere i Angel
GERMANS HOMS 10-18-2