Publicat el 12/01/2018

Realment és un terme que pot resultar d’allò més ambigu. De què es tracta? Què és això de la consultoria?

La veritat és que el terme és una conseqüència de l’evolució dels negocis, en el sentit que les empreses de serveis com la nostra ja no podem quedar-nos simplement en la recollida de dades, sigui del tipus que sigui, sinó que se’n requereix una interpretació per donar-los contingut. El client ja no es presenta davant nostre perquè li diguem quant ha de pagar, sinó per què ha de fer-ho, per què el seu negoci no creix o per què no ho fan els seus marges.

És a dir, l’evolució de l’antic terme dels anys vuitanta, GESTORIA, com a gestor de dades, va anar derivant als anys noranta en el terme ASSESSORIA, adquirint connotacions més tècniques i implicant un major contingut, però amb connotacions més de prevenció que d’intervenció.

El terme CONSULTORIA està associat a ESTRATÈGIA, com deia Baltasar Gracián al SXVII: «Pensar per avançat: avui per demà i fins i tot per a molts dies. La fortuna més gran es fa amb hores de previsió». La consultoria implica reflexió; en el cas de les microempreses i petites empreses, que és el nostre nínxol de mercat, significa analitzar què estem fent i què volem fer.

Després de la reflexió, s’estableix l’ESTRATÈGIA, i després d’ella el corresponent PLA D’ACCIÓ.

SIMPLE, FÀCIL I SOBRETOT RACIONAL.

 

Cinta Aguilera
Consultoria 5VS

Deixa un comentari