Publicat el 08/06/2018

Estudis recents avalen aquestes recomanacions per millorar el descans nocturn:

Calculeu l’hora per anar a dormir. El son està format per diverses etapes que han de completar-se per descansar bé. En termes genèrics, per fer cinc cicles complets del son de mitjana de 90 minuts, hauríem de dormir set hores i mitja.

Mantingueu la temperatura entre els 15 i els 19 graus. La temperatura del cos descendeix per iniciar el son, per això ens adormim amb més facilitat en un ambient més fresc.
Dormiu sense roba. Es recomana prescindir del pijama per evitar el sobreescalfament del cos. Hi ha estudis que relacionen la qualitat del son amb la vida sexual; per tant, aquest seria un altre motiu per dormir despullats.

Res de mòbil o tauletes tàctils abans d’anar a dormir. Diverses investigacions proven que l’ús de dispositius mòbils durant la nit altera la producció de melatonina i afecta negativament la son.
No consumiu begudes alcohòliques tres hores abans de dormir. L’alcohol afavoreix la deshidratació de l’organisme, que incideix en l’aparició de la ressaca. Si no es pot evitar prendre una copa, cal beure un got d’aigua per cada beguda alcohòlica.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2