Publicat el 15/03/2018

Un dels errors més grans a l’hora de comunicar i promocionar un negoci sol ser el de voler abastar massa; l’altre error es comet quan, a l’hora de triar el suport o mitjà de comunicació, no ens adeqüem al que el nostre públic objectiu fa servir.

Quin és el nostre públic objectiu? Pensa sempre qui et compra, quines característiques té. Pensa també en el tipus de producte que tens i per a qui és. D’aquí t’ha de sortir una definició del teu públic objectiu, és a dir, els teus clients.

Els negocis han de ser únics, o com més únics millor. Han de tenir una diferència, una cosa o aspecte rellevant que els faci destacar per sobre d’altres. Què fa diferent el teu negoci? Això serà un aspecte que t’ha d’ajudar a definir i a mantenir una línia de comunicació coherent.

On comuniques o promociones? El més recurrent solen ser les xarxes socials, però hem d’anar amb compte! Sobretot s’ha de pensar en les dues coses que comentàvem abans: quin és el nostre públic objectiu? Quin producte venc? De l’equació de saber aquestes dues coses podràs triar on comuniques. Per exemple: no és el mateix una botiga de roba destinada a adolescents que una destinada a homes i dones adults. Cadascun d’ells farà servir un suport específic per informar-se. Els adolescents segurament tindran el mòbil a mà sempre i, per tant, les xarxes socials seran un bon camí. I els homes i dones adults? Segurament també faran servir Internet…, però potser van al cinema sovint…, o participen en actes localitzats al poble. Per tant, anuncis al cinema, revista de proximitat, banderoles, o cartells físics també et poden ajudar a promocionar-te entre els teus possibles clients.
Per acabar, pel que fa al missatge o to, pren com a base la teva diferenciació, i amb una mica de creativitat podràs crear un eslògan atractiu! Si dubtes, menys és sempre més! Però no oblidis cridar o animar a la compra i oferir algun descompte o incentiu que t’ajudi!

 

Marian Barreda
Relacions públiques i màrqueting.
rpmarianbarreda@gmail.com

Deixa un comentari