Publicat el 23/03/2017

L’eslògan que per sobreviure cal ser competitius, convertint-se en emprenedors innovadors i creatius, acaba essent una falsa sortida que no soluciona el problema de l’atur, sinó que l’ajorna. L’efecte papallona, que consisteix en el fet que l’aleteig d’una papallona es pot sentir a l’altre costat del món, posa en evidència que tot està relacionat amb tot. Per tant, en un món que es regeix per la competitivitat, aquesta és sempre variable. Una empresa competitiva acabarà essent inexorablement substituïda per una altra de més competitiva, que al seu torn també serà reemplaçada per una altra encara més competitiva.

La lluita per la supervivència humana mitjançant la competitivitat no té futur i és pròpia de primats que encara no han pres consciència que són quelcom més que animals per la seva capacitat potencial de pensar. És evident que encara no som realment humans, fet clarament demostrat amb la nostra incapacitat d’alliberar-nos de la nostra animalitat en no ser capaços de modificar el nostre comportament social, o de substituir la lluita per ser més competitius per l’ajuda mútua, basada en la vida local les 24 hores, incloent-hi el treball, amb una organització comunitària que produeixi localment totes les seves necessitats bàsiques, intercanviant amb territoris propers els seus sobrants per suplir les mancances respectives, amb uns coneixements globals plenament compartits mitjançant Internet. Produir localment i pensar globalment és el seu principi bàsic, canviant competir per compartir.

 

 

Josep Aracil i Xarrié
(President d’Eurosènior)
joarxa@gmail.com

Deixa un comentari