Publicat el 09/01/2019

El bioquímic italià Valter Longo, un dels més prestigiosos investigadors en el camp de l’envelliment i anomenat «el guru de la longevitat» per la revista Time, assegura que la capacitat de mantenir-nos joves està en nosaltres i que podem tornar a programar les nostres cèl·lules i reduir els factors de risc de moltes malalties.

Longo, que dirigeix ​​l’Institut de Longevitat de la Facultat de Gerontologia de la Universitat del Sud de Califòrnia i el laboratori d’oncologia i longevitat de l’Institut d’Oncologia Molecular (IFOM) de Milà, dona algunes claus d’alimentació i activitat física per tenir una vida llarga i saludable que ha recollit l’agència de notícies EFE al seu web www.efesalud.com.

En el seu darrer llibre, La dieta de la longevidad, l’investigador afirma que la diabetis, les patologies cardiovasculars i autoimmunes, l’alzheimer o el càncer es poden arribar a prevenir per mitjà d’un règim alimentari que redueixi els factors de risc associats a aquestes malalties. Aquesta dieta es basa en els hàbits i l’alimentació que segueixen les poblacions que arriben a les edats més avançades: Calàbria, Okinawa, Loma Linda (Califòrnia), i altres de Costa Rica, Grècia, Equador, Alemanya, Rússia i Holanda que va investigar en un viatge pel món a la recerca dels secrets de la longevitat. Aquest periple l’ha completat amb les seves investigacions en el camp de la genètica i la biologia molecular sobre la relació entre els nutrients i els gens que controlen la protecció cel·lular, les cèl·lules mare i la regeneració.

Aquest bioquímic assegura que recuperar i mantenir un cos sa i complir més de cent anys és possible i és a les nostres mans. Només cal que seguim un programa d’alimentació gairebé vegà consistent en dos o tres àpats al dia repartits entre dotze hores, i que realitzem diversos dejunis l’any, juntament amb una sèrie de recomanacions d’exercici físic.

Longo afirma que el millor esport per a la salut i la longevitat és aquell que preferim i que es pot incorporar fàcilment a la nostra vida diària per seguir fent-ho fins als cent anys o més. I afegeix que en el seu llibre parla de canvis que poden ser difícils per a algunes persones, com ara menjar quantitats molt baixes de carn, però que també proposa d’altres relativament fàcils, com menjar menys pa, arròs i pasta, i reemplaçar-los per llegums.

Segons l’investigador de la longevitat, cada persona ha de decidir quins canvis en la seva alimentació pot o no pot incorporar a la seva vida, però fins i tot les modificacions relativament petites poden marcar una diferència en la seva salut.

 

Redacció La Clau
Font: www.efesalud.com

Deixa un comentari