Publicat el 07/10/2018

Aquesta activitat tonifica, estira els músculs i ajuda a mantenir-se en forma aportant energia i elasticitat.

Per atenuar l’avenç perceptible dels anys és necessari realitzar algun exercici físic que estigui d’acord amb la capacitat de resistència del cos. El mètode Pilates resulta ideal, ja que el poden practicar persones poc acostumades a fer exercici perquè es treballa cos i ment amb moviments suaus i estiraments.

La respiració ha d’estar coordinada amb els moviments, des del principi s’ha d’aprendre a respirar de forma adequada per obtenir un major rendiment dels exercicis. És important aconseguir el control del cos en moviment, de la ment sobre el cos i del patró de la respiració. És la ment la que guia el cos per moure’s i respirar de forma harmoniosa.

Es pot practicar de dues formes: al terra o amb màquines. És recomanable acudir a un centre especialitzat, ja que amb les màquines hi ha una gran quantitat d’exercicis que es poden practicar i el professional indicarà la respiració i les postures correctes.

Beneficis: la seva pràctica millora la postura, fa més flexible i forta la musculatura, millora la concentració física i mental, allibera l’estrès, ensenya a utilitzar la pròpia força (sense importar l’edat), ajuda a respirar millor i a augmentar la resistència pulmonar i cardiovascular.

La periodicitat recomanada per a la pràctica de pilates és de dues sessions a la setmana, encara que hi ha persones que només ho fan una vegada i els funciona molt bé, ja que ho complementen amb alguna altra activitat com pot ser caminar, nedar, taitxí, ioga…

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
GERMANS HOMS 10-18-2