Publicat el 21/12/2017

La natació és un esport que, a més dels beneficis que comporta per a molts àmbits de la nostra salut, pot ser també un excel·lent complement per a aquelles persones que fan ciclisme. En aquest article t’expliquem alguns dels beneficis que es poden obtenir amb la interacció de les dues activitats esportives.

Entrenar cada dia en bicicleta de vegades no és factible. La natació, en canvi, resulta més fàcil de practicar i és molt profitosa per complementar el nostre rendiment dalt de la bicicleta. És un esport que encaixa molt bé amb el ciclisme, ja que comporta un gran treball muscular amb el qual s’aconsegueix una tonificació més intensa. També contribueix a augmentar la capacitat pulmonar i alhora permet un important grau de relaxació per al cos i la ment de l’esportista.

Al marge de quin sigui l’estil de natació que practiquis, tal com expliquen els experts, dins de l’aigua treballaràs tots els grans grups musculars sense patir-hi cap impacte i amb la consegüent reducció de riscos de lesions.

En tots els estils de natació (pots demanar assessorament als experts en la piscina a la qual vagis) es fa un treball constant de braços i de cames. Aquesta millora en el teu cos la notaràs, per exemple, quan hagis d’aixecar-te de la bicicleta en les pujades llargues. D’altra banda, també és important tenir una bona tècnica, ajustada al teu cos. Per aquest motiu és tan necessari un assessorament especialitzat, que contempli la teva particular fisiologia (per exemple, si tens mal a l’esquena).

Amb la natació també es relaxen els músculs i s’afavoreix el procés de recuperació. A més, es treballa la flexibilitat i la força, ja que a la piscina hi ha menys gravetat però trobem més resistència.
Són nombrosos els ciclistes professionals que veuen en la natació una bona manera de complementar els seus entrenaments.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Meslloc
Germans Homs 1852