Publicat el 06/05/2018

L’estrès i el sedentarisme que provoquen l’entorn social en el qual ens movem implica que ens hem de gestionar de la millor manera possible i que ens hem d’adaptar en la manera de relacionar-nos amb el nostre cos, prioritzant els aspectes relacionats amb la salut.

Actualment disposem d’una gran varietat de recursos per poder adaptar-nos a les exigències del dia a dia. Els canvis tecnològics generen una gran quantitat d’informació en l’àmbit del treball esportiu o nutricional, que en moltes ocasions provoca desorientació a l’hora de triar què és el més adequat per tal d’aconseguir uns resultats efectius i ràpids per a la qualitat i benestar de la nostra salut en general.

L’experiència demostra que és molt beneficiós condicionar el nostre cos mitjançant un control nutricional i entrenaments físics d’aspectes relacionats amb la resistència, la força, la flexibilitat i la velocitat, amb uns efectes molt positius que inclouen la prevenció de possibles lesions i l’obtenció d’un rendiment físic més alt.

Beneficis per la pràctica de l’activitat física en general segons l’organització mundial de la salut:

  • Disminueix el risc de mortalitat per malalties cardiovasculars.
  • Prevé o retarda el desenvolupament d’hipertensió arterial i disminueix els valors de tensió arterial en hipertensos.
  • Millora el perfil dels lípids en sang (redueix els triglicèrids i augmenta el colesterol HDL, conegut com a colesterol bo).
  • Disminueix el risc de patir diabetis no insulinodependent.
  • Disminueix el risc de patir certs tipus de càncer (còlon, mama).
  • Millora el control del pes corporal.
  • Ajuda a mantenir i millorar la força i la resistència muscular, incrementant la capacitat funcional per realitzar altres activitats físiques de la vida diària.
  • Ajuda a mantenir l’estructura i funció de les articulacions, per la qual cosa pot ser beneficiosa per a l’artrosi.
  • Ajuda a conciliar i millorar la qualitat del son.
  • Millora la imatge personal.
  • Ajuda a alliberar tensions i millora el control de l’estrès.
  • Ajuda a combatre i pal·liar els símptomes de l’ansietat i la depressió, i augmenta l’entusiasme i l’optimisme.
  • En adults d’edat avançada, disminueix el risc de caigudes i ajuda a prevenir o retardar les malalties cròniques i aquelles associades amb l’envelliment. D’aquesta forma millora la seva qualitat de vida i augmenta la seva capacitat per viure de forma independent.

 

Juan Navas
Dept. comercial Salut cos-ment
PERADEJORDI, SL

Deixa un comentari