Publicat el 20/04/2017

Amb l’arribada de la primavera també ho fa l’afecció coneguda com a ‘astènia primaveral’. És deguda, principalment, a factors de l’entorn com són el major nombre d’hores de llum, l’augment de les temperatures i la pol·linització de moltes plantes.

L’astènia primaveral afecta majoritàriament les dones i el col·lectiu de persones d’entre 40 i 60 anys.

La seva simptomatologia consisteix en insomni, dificultats per concentrar-se, sensació de cansament o més apatia de l’habitual, sense justificació.

Per plantar cara a l’astènia primaveral van molt bé les vitamines i els minerals. Els experts també recomanen seguir una dieta basada sobretot en aliments frescos, rics en vitamines i minerals.

D’altra banda, una de les conseqüències afegides al cansament comú d’aquesta època de l’any és la manca de gana. És molt important seguir un ritme adequat d’alimentació, per exemple de cinc àpats diaris. Una proposta seria: un esmorzar complet i saludable, fruita a mig matí, un dinar lleuger, fruita per berenar i un sopar lleuger. Pel que respecta als aliments, es recomana consumir més fruites i verdures, riques en antioxidants, i també més peix, ric en omega-3. Les dietes cal fer-les, sempre, amb el suport d’un professional sanitari.

A les farmàcies ens poden recomanar la conveniència de productes dietètics com la gelea reial, amb principis actius i oligoelements que poden actuar com antioxidants. També és recomanable incorporar aquest tipus de productes a una alimentació saludable i equilibrada, sense deixar de banda l’exercici físic.

Segons apunten els experts, el fet de practicar uns exercicis bàsics al començar el dia, o fins i tot aturar-se uns minuts durant la jornada de treball per fer estiraments, ens permet una major concentració i apartar-nos de la fatiga de l’època de l’any, encarant-nos de ple cap a l’estiu, amb tota la intensitat i la millor forma física possible.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
GERMANS HOMS 10-18-2