Publicat el 18/03/2017

Antioxidants. Es tracta d’un grup de vitamines, minerals, colorants naturals i altres compostos de vegetals i enzims (substàncies pròpies del nostre organisme que intervenen en múltiples processos metabòlics) que bloquegen l’efecte perjudicial dels denominats radicals lliures.

El que es menja o també alguns hàbits adquirits poden afavorir la formació de radicals lliures (substàncies que danyen les cèl·lules i fomenten el seu envelliment prematur) o, pel contrari, protegir-nos enfront d’ells. El secret està a escollir ingredients que aportin gran quantitat d’antioxidants.

Hàbits tan comuns com practicar exercici físic intens, el tabaquisme, el consum de dietes riques en greixos o la sobreexposició a les radiacions solars, així com la contaminació ambiental, augmenten la producció de radicals lliures i una dieta rica en antioxidants és de gran ajuda.

Les substàncies antioxidants no impedeixen l’envelliment, però sí que influeixen positivament en els processos de depuració de l’organisme.

Tot i que la ingesta d’aliments rics en antioxidants fa que els processos de depuració de l’organisme de substàncies tòxiques siguin més eficients i que disminueixi el risc de certes patologies, aquests no modifiquen el deteriorament normal que comporta la vellesa ni permeten que visquem més anys.

S’ha demostrat que la suplementació a altes dosis amb preparats d’antioxidants pot resultar contraproduent. Per això, el més correcte és seguir una alimentació variada i equilibrada, en què no faltin els vegetals crus junt amb les fruites, i no abusar de suplements ni d’aliments enriquits amb antioxidants.

Consells bàsics sobre aliments antioxidants en la nostra dieta diària:

  • Prendre una tassa diària de te verd (vermell, blanc) o de cafè natural (si no som molt nerviosos) al matí.
  • Menjar dues o tres peces de fruita al dia. Que no estiguin massa verdes ni massa madures (en el seu punt) i intentar que siguin fruites de l’estació.
  • Que no ens falti una bona amanida variada (afegiu-hi germinats) en el dinar i en el sopar.
  • Assaonar els menjars amb condiments com el julivert, cúrcuma, anet, coriandre, gingebre o curri, ja que són aliments antioxidants molt eficaços i de bon sabor.
  • Si ens ve de gust prendre alguna cosa dolça recordem que, a més de la fruita, un trosset de xocolata negra (sense llet) també ens aporta una bona dosi d’antioxidants naturals.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
GERMANS HOMS 10-18-2