Publicat el 18/03/2017

Antioxidants. Es tracta d’un grup de vitamines, minerals, colorants naturals i altres compostos de vegetals i enzims (substàncies pròpies del nostre organisme que intervenen en múltiples processos metabòlics) que bloquegen l’efecte perjudicial dels denominats radicals lliures.

El que es menja o també alguns hàbits adquirits poden afavorir la formació de radicals lliures (substàncies que danyen les cèl·lules i fomenten el seu envelliment prematur) o, pel contrari, protegir-nos enfront d’ells. El secret està a escollir ingredients que aportin gran quantitat d’antioxidants.

Hàbits tan comuns com practicar exercici físic intens, el tabaquisme, el consum de dietes riques en greixos o la sobreexposició a les radiacions solars, així com la contaminació ambiental, augmenten la producció de radicals lliures i una dieta rica en antioxidants és de gran ajuda.

Les substàncies antioxidants no impedeixen l’envelliment, però sí que influeixen positivament en els processos de depuració de l’organisme.

Tot i que la ingesta d’aliments rics en antioxidants fa que els processos de depuració de l’organisme de substàncies tòxiques siguin més eficients i que disminueixi el risc de certes patologies, aquests no modifiquen el deteriorament normal que comporta la vellesa ni permeten que visquem més anys.

S’ha demostrat que la suplementació a altes dosis amb preparats d’antioxidants pot resultar contraproduent. Per això, el més correcte és seguir una alimentació variada i equilibrada, en què no faltin els vegetals crus junt amb les fruites, i no abusar de suplements ni d’aliments enriquits amb antioxidants.

Consells bàsics sobre aliments antioxidants en la nostra dieta diària:

  • Prendre una tassa diària de te verd (vermell, blanc) o de cafè natural (si no som molt nerviosos) al matí.
  • Menjar dues o tres peces de fruita al dia. Que no estiguin massa verdes ni massa madures (en el seu punt) i intentar que siguin fruites de l’estació.
  • Que no ens falti una bona amanida variada (afegiu-hi germinats) en el dinar i en el sopar.
  • Assaonar els menjars amb condiments com el julivert, cúrcuma, anet, coriandre, gingebre o curri, ja que són aliments antioxidants molt eficaços i de bon sabor.
  • Si ens ve de gust prendre alguna cosa dolça recordem que, a més de la fruita, un trosset de xocolata negra (sense llet) també ens aporta una bona dosi d’antioxidants naturals.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2