Publicat el 30/01/2018

La marxa nòrdica (Nordic Walking) és una manera de caminar on s’inclou no només l’acció de les cames, sinó també la part superior del cos. Es tracta de caminar impulsant-nos amb dos bastons, uns bastons dissenyats especialment per a aquesta modalitat esportiva, simulant l’acció de l’esquí de fons.

Amb una bona tècnica, el resultat és un moviment natural que actua de forma suau però molt efectiva en tot el nostre organisme, aportant-nos múltiples beneficis tant pel que fa a la salut com en la millora de la nostra condició física. És una activitat esportiva apta per a tothom, independentment de l’edat i de la condició física.

A diferència d’altres activitats, la marxa nòrdica es practica a l’aire lliure sense necessitat de disposar d’un recinte condicionat per fer-la. Es pot desenvolupar en qualsevol espai on es pugui caminar: via pública, parcs, jardins de la ciutat, pistes forestals, camins rurals, senders…, així com a la platja o enmig de la neu.

La seva pràctica regular aporta beneficis als sistemes musculoesquelètic, cardiorespiratori, endocrí i metabòlic, immunitari, neurològic i psicològic.

Per a la seva pràctica es recomana vestir roba còmoda, i en cas de realitzar sortides nocturnes cal veure-hi i ser vistos; per això és important l’ús de roba reflectant i frontals per millorar la visió nocturna. També cal no oblidar portar aigua i quelcom per menjar, sobretot en sortides de més d’una hora i en dies calorosos.

 

Font:
Nordic Walking Girona
Redacció La Clau

Deixa un comentari

Meslloc
Germans Homs 1852