Publicat el 06/11/2018

El ball és sens dubte una de les activitats físiques més divertides, però, més enllà de l’entreteniment i el gaudi, la dansa també aporta molts beneficis per a la salut.

1· Millora la salut del cor. Ballar de forma regular ajuda el cor a mantenir-se fort, ja que intensifica el ritme cardíac i millora la capacitat pulmonar. Un estudi italià va demostrar que a les persones amb insuficiència cardíaca que van practicar el ball els va millorar la salut del cor i la respiració. A més, l’American Heart Association ho recomana com a exercici aeròbic per reduir els riscos de malalties cardíaques.

2· Combat l’osteoporosi. Ell ball és un exercici de força, i per tant pot prevenir la pèrdua de la massa òssia i és molt beneficiós per tonificar els ossos sense estressar les articulacions. Molts estils de ball requereixen moviments que enforteixen ossos com la tíbia, el peroné i el fèmur.

3· Disminueix el colesterol Com que és un exercici aeròbic ajuda a reduir els nivells de colesterol total en la sang, especialment els del colesterol LDL, conegut com a dolent, i ajuda a incrementar els nivells de l’HDL o colesterol bo.

4· Ajuda a perdre pes. Un estudi publicat al Journal of Physiological Anthropology va provar que un programa d’entrenament de dansa és tan útil per a la pèrdua de pes i l’augment de la potència aeròbica com el ciclisme o el fúting.

5· És beneficiós per al cervell. Un estudi amb participants de la tercera edat, publicat al New England Journal of Medicine, va demostrar que el ball freqüent ajuda a evitar els efectes de l’alzheimer i a augmentar l’agudesa mental. I, segons un altre estudi de la mateixa revista, el ball pot ajudar a revertir la pèrdua de volum en l’hipocamp, la part del cervell que controla la memòria, cosa que evitaria l’aparició de demència senil.

6· Augmenta l’energia. Una investigació publicada a The Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition va revelar que una classe de ball setmanal podria millorar el rendiment físic i fer augmentar els nivells d’energia.

7· Elimina l’estrès i la depressió. Un estudi publicat a International Journal of Neuroscience va demostrar que el ball contribueix a la regulació dels nivells de serotonina i dopamina, neurotransmissors claus per no patir depressió.

8· Millora la confiança i autoestima. Els estudis han demostrat també que els forts llaços socials i la socialització amb els amics contribueixen a una alta autoestima i una actitud positiva.

9· Augmenta l’atractiu sexual. Segons un estudi de la Universitat de Hertfordshire, Anglaterra, la cadència dels ritmes musicals, així com l’expressió corporal del ball, en fan quelcom ideal per despertar l’atractiu sexual. Per als investigadors, algunes danses constitueixen l’equivalent humà als rituals d’aparellament de les aus.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2
Bosc Màgic dels Tions al Rukimon