Publicat el 27/09/2017

L’activitat física atorga múltiples beneficis a la nostra salut però, a més, hi ha certes modalitats que poden millorar la nostra vida sexual.

D’acord amb nombroses investigacions, el nostre rendiment quan practiquem sexe pot incrementar o disminuir segons el nivell i tipus d’exercicis que es triïn. Aquests són els més recomanats:

Ioga. Un estudi publicat a The Journal of Sexual Medicine confirma que el ioga no només és efectiu per tractar l’ejaculació precoç, també incrementa la satisfacció sexual. La seva eficàcia s’explica perquè aquesta tècnica estimula la respiració, equilibri i control del cos. A més, augmenta el flux sanguini i redueix l’estrès. Si treballem a fons la zona de la pelvis estimularem el desig i la satisfacció, alhora que millorarem la lubricació i les ereccions.

coregasm. Segons un estudi de la Universitat d’Indiana, les dones tenen l’avantatge de sentir el plaer sexual amb tan sols entrenar. En la investigació, en què van participar 370 dones d’entre 18 i 63 anys, els especialistes van descobrir que l’activitat física pot portar a l’orgasme femení. «Els exercicis més comuns associats amb l’orgasme són els abdominals, bicicleta, ioga, aixecament de peses i senderisme», va assenyalar una de les autores del treball, Debby Herbenick, que juntament amb el seu col·lega Dennis Forenberry va denominar ‘Coregasm’ aquesta sensació exclusiva de les dones en la qual poden experimentar un orgasme en realitzar exercicis en què s’involucrin músculs abdominals.

Running. D’acord amb un estudi realitzat per la Universitat de Harvard, 30 minuts d’exercici aeròbic, com el running o caminar, disminueixen fins a un 30% el risc de disfunció erèctil, ja que activa la circulació sanguínia i afavoreix la irrigació dels òrgans genitals, ja sigui del penis o del clítoris.

Vòlei i bàsquet. En un article publicat a The Journal of Sexual Medicine es van mostrar els resultats de comparar 25 jugadores de bàsquet i vòlei d’entre 20 i 45 anys i sexualment actives, amb altres dones de la mateixa edat. La conclusió a què es va arribar va ser que la pràctica regular d’aquests esports contribueix a elevar el flux sanguini en el clítoris, cosa que potencia la funció sexual femenina.

Halterofília. L’aixecament de peses fa que el cos segregui endorfines i augmenti la producció de testosterona, que és el principal precursor de la conducta sexual masculina.

Natació. En un altre estudi de Harvard, realitzat entre 160 homes i dones que practicaven natació, els més grans de 60 anys van reportar tenir vides sexuals comparables a quan en tenien 40. Els experts assenyalen que nedar almenys 30 minuts tres vegades a la setmana augmenta la resistència sexual de les persones.

Kegel. Aquests exercicis van ser creats pel doctor Arnold Kegel en la dècada del 40 per controlar la incontinència urinària de la dona després del part. Posteriorment es va descobrir que també ajuden a assolir més plaer sexual durant les relacions, ja que endureixen els músculs situats a sota de l’úter.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari