Publicat el 06/02/2018

El 35% de les trucades que rep la Policia Local de Mataró són urgències

El telèfon 112 centralitza a partir d’aquest mes de febrer de manera exclusiva totes les trucades d’emergència que es produeixin a Mataró. D’aquesta manera, els ciutadans hauran de trucar a aquest telèfon quan requereixin l’actuació urgent dels serveis d’extinció d’incendis i salvament, urgències sanitàries, accidents de trànsit amb ferits, seguretat ciutadana i/o protecció civil.

Des del 112 es dona resposta a qualsevol situació d’emergència: accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats o catàstrofes, entre altres, derivant la petició a bombers, ambulàncies, policia o el servei que correspongui segons el cas, i oferint una resposta ràpida, senzilla, eficaç i coordinada.
L’objectiu és evitar duplicitats a l’hora de gestionar les emergències i fer més fàcil per al ciutadà recordar on ha de trucar si es troba davant una situació de perill.

El 112 és el telèfon d’emergències a la Unió Europea. A Catalunya està gestionat pel Departament d’Interior de la Generalitat, mitjançant el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya. Dóna resposta immediata les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. És un servei públic d’accés universal, gratuït i permanent per a tots els ciutadans des de qualsevol tipus de telèfon, fix o mòbil, i amb atenció en diferents idiomes.

Mataró era de les poques ciutats grans que no centralitzaven les trucades de manera única a través del 112 tal i com estableix el Reial Decret 903/1997, i que mantenia encara en servei el telèfon 092 per a urgències de la Policia Local. A partir de la setmana que ve, el 092 deixarà de funcionar tot i que, transitòriament, els ciutadans que hi truquin escoltaran una gravació informant que han de telefonar al 112.

La Policia Local de Mataró rep anualment entre 50.000 i 55.000 trucades telefòniques, el 35% de les quals (prop de 18.000) són trucades d’emergència. Per contactar amb la Policia Local quan no es tracti d’una urgència caldrà a partir d’ara trucar al telèfon de centraleta 93 758 23 33.

Per donar a conèixer la posada en marxa del 112 com a canal únic d’emergències, l’Ajuntament posa en marxa una campanya de comunicació que estarà al carrer coincidint amb la celebració del Dia europeu del telèfon d’emergències 112, l’11 de febrer.

La campanya consta d’anuncis de premsa, ràdio i televisió a diferents mitjans de comunicació locals; anuncis a les cartelleres del Mataró Bus, cartells per als equipaments públics, campanyes a les xarxes socials i l’edició d’imants recordatori per a la nevera.

Nova Sala de Coordinació de la Policia Local
Des del telèfon 112 es derivaran a Policia Local les trucades que siguin de la seva competència. Precisament, la Policia Local de Mataró acaba de posar en marxa després d’un període de proves la millora estructural de la Sala de Coordinació Operativa i la renovació del seu sistema integrador de comunicacions.
El contracte, al qual s’ha destinat una inversió de 171.270 € (IVA inclòs), ha permès actualitzar la Sala de Coordinació Operativa ubicada a l’Edifici de Via Pública dotant-la de les eines tecnològiques necessàries per integrar totes les comunicacions de la Policia Local. És a dir, ha comportat el subministrament, instal·lació i manteniment del hardware i software necessaris per gestionar i integrar les diferents comunicacions telefòniques i de radiotransmissions, visualització i enregistrament d’imatges de les càmeres de control de trànsit i les de seguretat instal·lades en edificis.

El nou integrador de comunicacions permet funcionalitats digitals més avançades i millora l’enregistrament i gestió de les trucades dels ciutadans. Els sistemes seran més fiables ja que estaran redundats. La sala s’ha dotat de nou mobiliari tècnic per a sis possibles operadors a la vegada, enlloc dels quatre anteriors, i d’un sistema de monitors professionals per facilitar la visualització i gestió de les incidències mitjançant la visualització de càmeres de trànsit i seguretat, cartografia, programari, etcètera.

La millora de la Sala de Coordinació Operativa i renovació del sistema integrador de comunicacions forma part del Pla d’inversió de la Policia Local 2016-2020.

 

Deixa un comentari